Obsługa Finansowo - Księgowa

  • Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej;
  • Rozliczanie zakupów towarów i usług, zaliczek i innych wydatków związanych z gospodarką własną Wspólnoty
  • Sporządzanie sprawozdań finansowych i innych dokumentów wymaganych przepisami prawa;
  • Otwarcie rachunku bankowego dla Wspólnoty;
  • Prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;
  • Przygotowanie przelewów;
  • Pobieranie i rozliczanie opłat z tytułu zaliczek za media dostarczane do mieszkań Właścicieli;
  • Prowadzenie kartotek wszystkich właścicieli;
  • Przygotowywanie zawiadomień o opłatach eksploatacyjnych i remontowych;
  • Przygotowywanie uzgodnień sald;
  • Rozliczanie kosztów opłat niezależnych od właścicieli (koszty centralnego ogrzewania, podgrzania wody itp.
  • Rozliczanie należnych opłat i podatków obciążających Wspólnotę;
  • W razie konieczności rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych lub prawnych i sporządzanie odpowiednich deklaracji PIT lub CIT;
  • Sporządzanie deklaracji DN-1 podatek od nieruchomości dotyczących terenów użyczonych od Gminy Łódź;
  • Sporządzanie deklaracji DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
  • Monitorowanie i analiza płynności finansowej Wspólnoty;
  • Przechowywanie dokumentacji;
  • Przygotowanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej wynikającej z konieczności powiadamiania kontrahentów lub właścicieli mieszkań;
  • Aktywne działanie na rzecz uzyskania pożytków;
  • Zapewnienie windykacji należności stanowiących pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej;
  • Przygotowanie atrakcyjnych wariantów ubezpieczenia oraz zestawienie ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych poprzez stałą współpracę z biurem Brokerskim;