Obsługa Finansowo - Księgowa
- Prowadzenie księgowości syntetycznej i analitycznej;
- Rozliczanie zakupów towarów i usług, zaliczek i innych wydatków związanych z gospodarką własną Wspólnoty
- Sporządzanie sprawozdań finansowych i innych dokumentów wymaganych przepisami prawa;
- Otwarcie rachunku bankowego dla Wspólnoty;
- Prowadzenie rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek;
- Przygotowanie przelewów;
- Pobieranie i rozliczanie opłat z tytułu zaliczek za media dostarczane do mieszkań Właścicieli;
- Prowadzenie kartotek wszystkich właścicieli;
- Przygotowywanie zawiadomień o opłatach eksploatacyjnych i remontowych;
- Przygotowywanie uzgodnień sald;
- Rozliczanie kosztów opłat niezależnych od właścicieli (koszty centralnego ogrzewania, podgrzania wody itp.
- Rozliczanie należnych opłat i podatków obciążających Wspólnotę;
- W razie konieczności rozliczanie podatku dochodowego od osób fizycznych lub prawnych i sporządzanie odpowiednich deklaracji PIT lub CIT;
- Sporządzanie deklaracji DN-1 podatek od nieruchomości dotyczących terenów użyczonych od Gminy Łódź;
- Sporządzanie deklaracji DO-W o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi;
- Monitorowanie i analiza płynności finansowej Wspólnoty;
- Przechowywanie dokumentacji;
- Przygotowanie korespondencji wewnętrznej i zewnętrznej wynikającej z konieczności powiadamiania kontrahentów lub właścicieli mieszkań;
- Aktywne działanie na rzecz uzyskania pożytków;
- Zapewnienie windykacji należności stanowiących pożytki i inne przychody z nieruchomości wspólnej;
- Przygotowanie atrakcyjnych wariantów ubezpieczenia oraz zestawienie ofert kilku towarzystw ubezpieczeniowych poprzez stałą współpracę z biurem Brokerskim;